torsdag 20 november 2008

jahaaa...


Kom hem från akuten nyss. Vi har suttit där sen halv 6! Men det är ändå bra för att vara dom.

Till att börja med så tog det närmare 3 timmar att komma in till sköterskan, som sedan stack sönder min hand så en ven gick sönder, Schysssst syrran!!

Sen fick vi sätta oss i ett väntrum och där satt vi i kanske 20 min tills en läkare tog in oss på ett rum. Snacka om att alla i väntrummet började klaga eftersom vi kom efter dom. Men läkaren sa att mitt fall var allvarligare...Då fick ju jag panik.

Iallafall så hamnade vi på ett rum och jag & Johan intog våra possitioner och löste korsord. Tillslut kom en läkare in och kände å klämde tom stoppa upp ett finger i min röv....Mmmm så trevligt. Dom hade tittat på proverna och ett urinprov som visade att jag hade lite för många vita blodkroppar och nått ämne som hette binjurar...(OBS är ingen läkare).hon ville att jag skulle röntgas och göra ultraljud, men att dom har bara öppet på dagarna, jaha tänkte jag nu får jag sova över, KUL! Nopp vi slapp tur nog! Jag ska tillbaka till GYN imorgon kl 8 så ska dom göra ultraljud, men om inte det visar något så ska jag göra gastroskopi, och för er som inte vet så tar dom ner en kamera via strupen ich tittar på magen......ÄNNU ROLIGARE! Försökte få Johan att "skolka" men icke sa nicke, han vill vara godtrogen mot sitt jobb. Det ska jag komma ihåg ..hihi.


Så jag får väl återkomma med provsvar...haha

Nu ska jag sussa, sov gott

1 kommentar:

Mandy sa...

Neeejj!! Hur har de gått? Hur mår du? Håller tummarna här hemma! KRAM!