tisdag 30 december 2008

Nyår

Ursäkta mig för mitt otroligt innehållsrika liv. Jag vet att jag inte bloggat på 3 veckor men jag har haft jätte mycket att göra med skolan och privat. Skolan går bra, väldigt mycket att göra men det går framåt. Jag läser nu medicinsk grundkurs där jag gått igenom psykiatri, kroppsliga delen, läkemedel, delegering och första hjälpen. Så nu kan jag det mesta och det är roligar att lära sig nu än när man gick i skolan som ung.
Under julen var jag & Johan hemma hos pappa och hans fru samt familj senare åkte vi hem till Johans mormor och morfar. God mat och fina julklappar. Fick en jätte fin tavla på Marilyn Monroe men som var trasig när jag öppnade den, snyft! Sen fick jag raggsockor, massa dusch krämer och body lotion, 2 st sodastream, men ena lämnade vi tillbaka, presentkort, perfym, smycken och massa annat skojj! Det är dyrt men julen, vi handlade julklappar för ca 4000 kr...så nu är man pank! Senare på julafton när vi kom hem märkte vi att våran katt Linus hade skadat svansen så vi rakade och tvättade med jodopax, Var hos vetrinären igår och fick antibiotika som han ska äta i 10 dagar. Under hela julen har vi spenderat mycket tid hos våran granne. Hon blev dumpad efter 4 års långt förhållande. Det måste vara otroligt jobbigt. Dom skulle gifta sig 2 dagar efter oss så hoppas att det inte blir jobbigt för henne att komma på vårat bröllop, men sammtidigt förstår jag det. Snart är det dags för möhippa tycker Jannica. Hon och några kompisar har klurat ihop något med stil att åka med Cindirella och träffa Håkan. hihi....
Jag och Johan är precis klara med inbjudningarna till bröllopet. Det känns skönt.
Nu ¨måste jag gå ut med min lilla älskling Diesel. Ska försöka skriva oftare...Puss

Inga kommentarer: